Al-Quran Nadi Hidup


jika kita mengakui dengan ilmu akal bahawa ada disebalik penciptaan makhluk ada kuasa ghaib yang membentuk dan
mensifatkan sesuatu maka alangkah hebatnya umat terdahulu yang bersamanya satu-satu mukjizat iaitu al-quran
mereka merasai dan menyakini segala apa yang termaktub di dalam al-quran.walaupun pada waktu itu tiada kajian tentang kehebatan al-quran. mereka percaya dan yakin apa yang diberitahu oleh para rasul. banyak perkara yang nabi beritahu namun belum lagi berlaku mereka terus percaya dan yakin apa yang diberitahu oleh rasul.


al-Quran ialah satu-satu mukjizat yang kekal sebagai bahan bukti kebenaran bahawa muhammad adalah Rasulullah s.a.w. Pengekalan sehingga kini akan tetap dirasai oleh seluruh manusia semua.ini berbesa dengan mukjizat seketika yang hanya  dirasai oleh umat sebelum kita,bahkan mukjizat yang dirasai oleh sahabat nab, selain al-quran

waktu pada kita masih ada, berapa kalikah telah kitab baca dan fahami ayat-ayat suci al-quran? masa belum terlambat lagi galahkan semangat untuk dekati al-quran. jadikanlah ia nyawa kita sendiri.tanpa al-quran ibarat kita telah mati.



diriwayatkan daripada abu umamah ra. katanya
"aku mendengar Rasulullah saw bersabda "bacalah al-quran kerana dia akan datang pada hari kiamat sebagai juru syafaat bagi pembacanya"

ada lagi di web kawan sila klik di sinihttp://rajulunmultazim.blogspot.com/2011_10_01_archive.html
terima kasih

Terbaru Lebih lama